Lista aktywnych polityk

Nazwa Typ Zgoda użytkownika
Deklaracja dostępności Polityka strony Wszyscy użytkownicy
Polityka prywatności Polityka strony Wszyscy użytkownicy
Zasady przetwarzania danych osobowych Polityka strony Wszyscy użytkownicy

Podsumowanie

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Cyfrowe Podlaskie.

Pełna polityka

Deklaracja dostępności Cyfrowe Podlaskie

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Cyfrowe Podlaskie.

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-05-04
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-02-09

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Mogą zdarzyć się sytuacje, w których niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne dla części użytkowników, z uwagi na fakt, że:
  • niektóre treści zostały opublikowane z grafikami, które zawierają tekst, ponieważ treść na grafice była niezbędna do skutecznej komunikacji danego zagadnienia,
  • niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów, czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że są przydatne dla znacznej części użytkowników. W takim wypadku postaramy się jak najszybciej poprawić ich dostępność lub przygotować treści alternatywne.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-06-05
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-02-09

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Bożena Ignatowska.
  • E-mail: bozena.ignatowska@podlaskie.eu
  • Telefon: 85 66 54 459

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
  • Adres: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa
  • E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
  • Telefon: 800 676 676

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek: ul. M. Curie-Skłodowskiej 14, 15-097 w Białymstoku

Przy gmachu budynku od ul. M. Curie-Skłodowskiej na wewnętrznym parkingu za bramą przesuwną i szlabanem po prawej jego stronnie znajduje się miejsce do zaparkowania dla osoby z niepełnosprawnościami (oznaczone na niebiesko). W budynku znajduje się winda przystosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózkach. Do głównego wejścia do budynku od ul. M. Curie-Skłodowskiej prowadzi podest z czterema osobnymi czterostopniowymi podejściami wraz z poręczami-brak możliwości podjazdu wózkiem.

Wejście do budynku dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi znajduje się od ul. M. Curie-Skłodowskiej, przez podjazd za bramą przesuwną prowadzącą na parking wewnętrzny. Przy bramie przesuwnej z jej lewej strony znajduje się wideodomofon , służący przywołaniu portiera celem uzyskania informacji bądź pomocy. Podjazd zakończony jest wejściem do budynku od strony parkingu, wejście jest również wyposażone w wideodomofon łączący z portiernią budynku. Bezpośrednio za drzwiami wejściowymi od strony parkingu, po prawej stronie znajdują się kolejne drzwi prowadzące bezpośrednio do windy, która jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózkach. Klawisze wyboru pięter posiadają oznaczenia w języku Braille,a. Winda obsługuje wszystkie kondygnacje budynku poza piwnicą.

W budynku na każdy piętrze znajduje się oznaczona, oddzielna łazienka z ubikacją z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnościami. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem

Budynek: ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1, 15-888 w Białymstoku

Przed wejściem głównym znajdują się dwa oznaczone na niebiesko miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.Do budynku prowadzi sześć stopni schodów, przy których zamontowane są poręcze. Główne drzwi budynku są obrotowe. Przed wejściem, z prawej strony budynku, usytuowana jest winda dla osób poruszających się na wózkach oraz dzwonek służący do przywołania pomocy. Winda prowadzi na poziom urzędu, gdzie zmontowane są automatyczne drzwi przystosowane do osób z niepełnosprawnościami.

Na parterze holu głównego z lewej strony znajduje się oznaczony punkt obsługi osób z niepełnosprawnościami. Za holem głównym, znajduje się korytarz gdzie oznaczony jest Punkt kontaktowy dla osób z niepełnosprawnościami. W Kancelarii Ogólnej w pokoju 022, pracuje personel przeszkolony w posługiwaniu się językiem migowym. Na końcu korytarza z prawej strony znajduje się oznaczona łazienka i ubikacją z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami wraz z sygnalizacją alarmową. W holu głównym znajdują się windy, w tym jedna z szerokimi drzwiami, przystosowane do osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózkach. Obie windy komunikują się głosowo. Klawisze wyboru pięter posiadają oznaczenia w języku Braillea. Windy umożliwiają dostęp do wszystkich pięter w budynku. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku jest pętla indukcyjna.

Budynek: ul. Poleska 89, 15-369 w Białymstoku

Przed wejściem głównym znajdują się dwa oznaczone na niebiesko miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Do budynku prowadzi siedem stopni schodów, przy których zamontowane są poręcze. Z lewej strony schodów zamontowana jest winda dla osób poruszających się na wózkach. Winda prowadzi na parter urzędu. Do budynku prowadzi jedno wejście główne przystosowane do osób z niepełnosprawnościami, usytuowane od ulicy ul. Poleskiej, z dwoma automatycznymi drzwiami.

W holu głównym, z prawej strony, za oznaczonym wejściem do Budynku C w korytarzu po lewej stronie znajduje się punkt kontaktowy dla osób z niepełnosprawnościami. W pokój 019 i 020 pracuje personel przeszkolony w posługiwaniu się językiem migowym. W holu głównym w jego lewej skrajnej części znajduje się punkt obsługi osób z niepełnosprawnościami - pokój 2 i 3. Obok znajduje się oznaczona łazienka i ubikacja z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami. W korytarzach odchodzących od holu głównego znajdują się po dwie windy przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózkach nie przekraczających 76 cm szerokości. Obie pary wind komunikują się głosowo. Klawisze wyboru pięter posiadają oznaczenia w języku Braille,a. Windy umożliwiają dostęp do wszystkich pięter w budynku. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku jest pętla indukcyjna.

Budynek: ul. J. Kilińskiego 16, 15-089 w Białymstoku

Przy gmachu znajdują się następujące miejsca do zaparkowania dla osoby z niepełnosprawnościami (oznaczone na niebiesko):

  • jedno miejsce przed wejściem głównym do budynku od ulicy Kościelnej po drugiej stronie ulicy,
  • dwa miejsca przy ulicy J. Kilińskiego – również po drugiej stronie ulicy, za zakrętem względem wejścia głównego do budynku,
  • jedno miejsce na wewnętrznym parkingu urzędu, za żelazną bramą po lewej stronie od głównego wejścia.

Przed wejściem głównym do budynku znajdują się cztery stopnie schodów oraz zamontowane do ścian poręcze ułatwiające wejście. Na parterze, obok stanowiska ochrony przy głównym wejściu usytuowany jest punkt kontaktowy przeznaczony również dla osób z niepełnosprawnościami.

W budynku znajduje się winda przystosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózkach. Klawisze wyboru pięter posiadają oznaczenia w języku Braille,a. Winda obsługuje następujące kondygnacje- piwnica (-1), parter (0), piętro (1), kondygnacja poddasze nie jest dostępna za pomocą windy a jedynie za pomocą „schodołazu”.

Wejście dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi znajduje się za bramą prowadzącą na parking wewnętrzny (informacja na piktogramie umieszczonym na drzwiach głównych). Przy bramie na parking wewnętrzny zamontowano oznaczony piktogramem dzwonek dla osób z niepełnosprawnościami, służący poinformowaniu ochrony budynku o potrzebie otwarcia bramy. Z wewnętrznego parkingu do budynku można dostać się tylnymi drzwiami korzystając z podjazdu. Na parterze znajduje się kolejny podjazd wyposażony w poręcze boczne, który prowadzi również do windy i łazienki dostosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (łazienka na parterze przy podjeździe oznaczona piktogramem). Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Budynek: ul. Św. Rocha 13/15, 15-879 w Białymstoku, lokal 321

W budynku nie ma windy. Ze względu na położenie pomieszczeń urzędu na III piętrze budynku, wszelkie formalności związane z działalnością tam funkcjonujących Biura Audytu Wewnętrznego, Biura Inwestycji, Referatu Gospodarowania Nieruchomościami Departamentu Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami są przeprowadzane w Punkcie obsługi osób z niepełnosprawnościami w budynku przy ulicy Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1, 15-888 w Białymstoku.

Za drzwiami przy pochylni na parterze korytarza, znajduje się punk kontaktowy dla osób z niepełnosprawnościami. Na parterze budynku znajduje się oznaczona łazienka i ubikacja z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Koordynatorzy dostępności

Koordynator do spraw dostępności: Zbigniew Chrzanowski tel. 573 442 704
koordynator.dostepnosc@podlaskie.eu

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Procedura obsługi osób niepełnosprawnych w UMWP

Ulotka informująca osoby ze szczególnymi potrzebami

Inne informacje i oświadczenia

Dokładamy wszelkich starań aby nasz serwis  Cyfrowe Podlaskie był zgodny z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.


Podsumowanie

Pliki cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie i dostosowania ich do Państwa potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. 

Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.


Pełna polityka

  1. Jeśli korzystasz z platformy Cyfrowe Podlaskie, akceptujesz zasady polityki prywatności.
  2. Informacje, które gromadzimy to pliki cookies (tzw. ciasteczka) – niewielkie pliki tekstowe, które wysyła odwiedzany przez ciebie serwis internetowy do twojego urządzenia (komputer, smartfon itp.),
  3. Serwis Cyfrowe Podlaskie wykorzystuje pliki cookies aby zapewnić usługi jak najlepszej jakości, ze względów technicznych,  aby nie powtarzać użytkownikowi komunikatu informującego o wykorzystywaniu plików cookies przez każdą kolejną stronę naszego serwisu, a także oraz do celów administracyjnych.
  1. Przeglądarki internetowe najczęściej domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies. Możesz jednak samodzielnie zarządzać tymi plikami, a nawet całkowicie je zablokować. By to zrobić, wybierz w przeglądarce opcję odrzucenia ciasteczek.
  2. Nie łączymy plików cookies z innymi danymi, a zwłaszcza z danymi osobowymi. Dlatego masz pewność, że gdy korzystasz z platformy Cyfrowe Podlaskie, zachowujesz anonimowość.
  3. Informujemy, że możesz zapobiec zapisywaniu danych, które zostały pozyskane przy pomocy cookie oraz danych (w tym również adres IP) związanych z korzystaniem ze strony internetowej przez Google, jak również zapobiec przetwarzaniu takich danych przez Google poprzez pobranie i zainstalowanie dostępnej pod następującym linkiem wtyczki przeglądarki: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
  4. Bardzo poważnie traktujemy bezpieczeństwo danych. Dlatego dokładamy starań, by chronić nasz serwis przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich, oraz kontrolujemy metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania informacji. Stosujemy między innymi firewall, urządzenia zabezpieczające serwer, urządzenia szyfrujące i fizyczne środki bezpieczeństwa. Dostępu do danych udzielamy jedynie tym pracownikom i podmiotom, którzy muszą mieć do nich dostęp do przetwarzania wyłącznie w celach opisanych w polityce prywatności.
  5. Jeśli polityka prywatności, która obowiązuje w tym serwisie, zmieni się, niezwłocznie uwzględnimy to na tej podstronie.

Pełna treść polityki plików cookies.



Podsumowanie

Zasady przetwarzania danych osobowych w Programie Operacyjnym Polska Cyfrowa 2014-2020


Pełna polityka

W przetwarzanie danych osobowych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020 (POPC 2014-2020) zaangażowane są podmioty, które pełnią rolę administratorów w rozumieniu RODO [Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1).]. Podmioty te podejmują decyzje dotyczące przetwarzanych danych osobowych, tj.: jakie dane osobowe, w jakim celu i w jaki sposób są przetwarzane. Każdy administrator samodzielnie odpowiada za ochronę danych osobowych oraz za informowanie osób, których dane dotyczą, i społeczeństwa o tym, w jaki sposób przetwarza dane osobowe.

Minister Inwestycji i Rozwoju - jako Instytucja Zarządzająca POPC 2014-2020, pełni rolę administratora danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją POPC 2014-2020.

Ponadto Minister, jako jeden z beneficjentów projektów realizowanych ze środków pomocy technicznej w ramach POPC 2014-2020 jest administratorem danych osobowych, przetwarzanych w tym zakresie.

Minister Inwestycji i Rozwoju jest również administratorem danych zgromadzonych w zarządzanym przez niego Centralnym Systemie Teleinformatycznym wspierającym realizację POPC 2014-2020.

I. Cel przetwarzania danych osobowych

Minister Inwestycji i Rozwoju przetwarza dane osobowe w celu realizacji zadań przypisanych Instytucji Zarządzającej POPC 2014-2020 , w zakresie w jakim jest to niezbędne dla realizacji tego celu. Minister Inwestycji i Rozwoju przetwarza dane osobowe w szczególności w celach:

  1. udzielania wsparcia beneficjentom ubiegającym się o dofinansowanie i realizującym projekty,
  2. potwierdzania kwalifikowalności wydatków,
  3. wnioskowania o płatności do Komisji Europejskiej,
  4. raportowania o nieprawidłowościach,
  5. ewaluacji,
  6. monitoringu,
  7. kontroli,
  8. audytu,
  9. sprawozdawczości oraz
  10. działań informacyjno-promocyjnych.

II. Podstawy prawne przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych w związku z realizacją POPC 2014-2020 odbywa się zgodnie z RODO.

Podstawą prawną przetwarzania danych jest konieczność realizacji obowiązków spoczywających na Ministrze Inwestycji i Rozwoju - jako na Instytucji Zarządzającej - na podstawie przepisów prawa europejskiego i krajowego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Obowiązki te wynikają m.in. z przepisów ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 oraz przepisów prawa europejskiego:

  1. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego, oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006,
  2. rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1011/2014 z dnia 22 września 2014 r. ustanawiającego szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do wzorów służących do przekazywania Komisji określonych informacji oraz szczegółowe przepisy dotyczące wymiany informacji między beneficjentami a instytucjami zarządzającymi, certyfikującymi, audytowymi i pośredniczącymi.

Podstawą przetwarzania danych osobowych przez Ministra są również:

  1. konieczność realizacji umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) - podstawa ta ma zastosowanie m. in.  do danych osobowych osób prowadzących samodzielną działalność gospodarczą, z którymi Minister zawarł umowy w celu realizacji POPC 2014-2020,
  2. wykonywanie zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Ministrowi (art. 6 ust. 1 lit e RODO) - podstawa ta ma zastosowanie m. in. do organizowanych przez Ministra konkursów i akcji promocyjnych dotyczących Programu,
  3. uzasadniony interes prawny Ministra Inwestycji i Rozwoju (art. 6 ust. 1 lit f RODO) – podstawa ta ma zastosowanie m.in. do danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją umów w ramach Funduszy Europejskich.

W ramach POPC 2014-2020 w działaniu 3.1 - Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych przetwarzane są dane szczególnej kategorii (dane o niepełnosprawności). Podstawą prawną ich przetwarzania jest wyraźna zgoda osoby, której dane dotyczą (art. 9 ust. 2 lit a RODO).

III. Rodzaje przetwarzanych danych

Minister Inwestycji i Rozwoju w celu realizacji POPC 2014-2020 przetwarza dane osobowe m. in.:

  1. pracowników, wolontariuszy, praktykantów i stażystów reprezentujących lub wykonujących zadania na rzecz podmiotów zaangażowanych w obsługę i realizację POPC 2014-2020,
  2. osób wskazanych do kontaktu, osób upoważnionych do podejmowania wiążących decyzji oraz innych osób wykonujących zadania na rzecz wnioskodawców, beneficjentów i partnerów,
  3. uczestników szkoleń, konkursów, konferencji, komitetów monitorujących, grup roboczych, grup sterujących oraz spotkań informacyjnych lub promocyjnych organizowanych w ramach POPC 2014-2020,
  4. kandydatów na ekspertów oraz ekspertów zaangażowanych w proces wyboru projektów do dofinansowania lub wykonujących zadania związane z realizacją praw i obowiązków właściwych instytucji, wynikających z zawartych umów o dofinansowanie projektów,
  5. osób, których dane będą przetwarzane w związku z badaniem kwalifikowalności środków w projekcie, w tym w szczególności: personelu projektu, uczestników komisji przetargowych, oferentów i wykonawców zamówień publicznych, osób świadczących usługi na podstawie umów cywilnoprawnych.

Wśród rodzajów danych osobowych przetwarzanych przez Ministra można wymienić:

  1. dane identyfikacyjne, w szczególności: imię, nazwisko, miejsce zatrudnienia/formę prowadzenia działalności gospodarczej, stanowisko; w niektórych przypadkach także nr PESEL/NIP/REGON,
  2. dane dotyczące stosunku pracy, w szczególności otrzymywane wynagrodzenie oraz wymiar czasu pracy,
  3. dane kontaktowe, które obejmują w szczególności adres e-mail, nr telefonu, nr fax, adres do korespondencji,
  4. dane o charakterze finansowym, w szczególności nr rachunku bankowego, kwotę przyznanych środków, informacje dotyczące nieruchomości (nr działki, nr księgi wieczystej, nr przyłącza gazowego), kwotę wynagrodzenia,
  5. dane zbierane w celu realizacji obowiązków sprawozdawczych do których realizacji zobowiązane są państwa członkowskie, obejmujące w szczególności: płeć, wiek w chwili przystąpienia do projektu, wykształcenie, wykonywany zawód, narodowość, informacje o niepełnosprawności.

Dane pozyskiwane są bezpośrednio od osób, których dane dotyczą, albo od instytucji i podmiotów zaangażowanych w realizację programów operacyjnych, w szczególności wnioskodawców, beneficjentów i partnerów.

W przypadku, gdy dane pozyskiwanie są bezpośrednio od osób, których dane dotyczą, podanie danych jest dobrowolne. Odmowa podania danych jest jednak równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia stosownych działań, np. ubiegania się o środki w ramach POPC 2014-2020.

IV. Okres przechowywania danych

Dane osobowe będą przechowywane przez okres wskazany w art. 140 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. oraz jednocześnie przez czas nie krótszy niż 10 lat od dnia przyznania ostatniej pomocy w ramach POPC 2014-2020 - z równoczesnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

W niektórych przypadkach, np. prowadzenia kontroli u Ministra przez organy Unii Europejskiej, okres ten może zostać wydłużony.

V. Odbiorcy danych

Odbiorcami danych osobowych mogą być: 

  • podmioty, którym Instytucja Zarządzająca POPC 2014-2020 powierzyła wykonywanie zadań związanych z realizacją Programu, w tym w szczególności Instytucja Pośrednicząca POPC, a także eksperci, podmioty prowadzące audyty, kontrole, szkolenia i ewaluacje,  
  • instytucje, organy i agencje Unii Europejskiej (UE), a także inne podmioty, którym UE powierzyła wykonywanie zadań związanych z wdrażaniem POPC 2014-2020, 
  • podmioty świadczące na rzecz Ministra usługi związane z obsługą i rozwojem systemów teleinformatycznych oraz zapewnieniem łączności, w szczególności dostawcy rozwiązań IT i  operatorzy telekomunikacyjni.

VI. Prawa osoby, której dane dotyczą

Osobom, których dane przetwarzane są w związku z realizacją POPC 2014-2020 przysługują następujące prawa:

  1. prawo dostępu do danych osobowych i ich sprostowania
    Realizując te prawo, osoba której dane dotyczą może zwrócić się do Ministra z pytanie m.in. o to czy Minister przetwarza jej dane osobowe, jakie dane osobowe przetwarza i skąd je pozyskał, jaki jest cel przetwarzania i jego podstawa prawna  oraz jak długo dane te będą przetwarzane. W przypadku, gdy przetwarzane dane okażą się nieaktualne, osoba, której dane dotyczą może zwrócić się do Ministra z wnioskiem o ich aktualizację,

  2. prawo usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania – jeżeli spełnione są przesłanki określone w art. 17 i 18 RODO

    Żądanie usunięcia danych osobowych realizowane jest w szczególności gdy dalsze przetwarzanie danych nie jest już niezbędne do realizacji celu Ministra lub dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem. Szczegółowe warunki korzystania z tego prawa określa art. 17 RODO.

    Ograniczenie przetwarzania danych osobowych powoduje, że Minister może jedynie przechowywać dane osobowe. Minister nie może przekazywać tych danych innym podmiotom, modyfikować ich ani usuwać.

    Ograniczanie przetwarzania danych osobowych ma charakter czasowy i trwa do momentu dokonania przez Ministra oceny, czy dane osobowe są prawidłowe, przetwarzane zgodnie z prawem oraz niezbędne do realizacji celu przetwarzania.

    Ograniczenie przetwarzania danych osobowych następuje także w przypadku wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – do czasu rozpatrzenia przez Ministra tego sprzeciwu.

  3. prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,

  4. prawo do cofnięcia zgody, w każdym momencie - w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda (art. 9 ust. 2 lit a RODO). Cofnięcie zgody nie spowoduje, że dotychczasowe przetwarzanie danych zostanie uznane za niezgodne z prawem.

  5. prawo otrzymania danych osobowych w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie, przenoszenia tych danych do innych administratorów lub żądania, o ile jest to technicznie możliwe, przesłania ich przez administratora innemu administratorowi - w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda lub realizacja umowy z osobą, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit b RODO)

  6. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych - w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest realizacja zadań publicznych administratora lub jego prawnie uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit e lub f RODO). Wniesienie sprzeciwu powoduje zaprzestanie przetwarzania danych osobowych przez Ministra, chyba że wykaże on, istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

VII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Dane nie podlegają procesowi zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

VIII. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych

Minister Inwestycji i Rozwoju ma swoją siedzibę pod adresem: ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa.

W przypadku pytań, kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych MIiR jest możliwy:

  • pod adresem: ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa,
  • pod adresem poczty elektronicznej: IOD@miir.gov.pl